| | | Táncos a sötétben | szerzõ: Szántó Sz. Erika |
Lars von Trier az emigráció, a betegség, a nyomor problémáit taglaló alkotása a giccs és a totális eszköztelenség határán egyensúlyoz. A film a Dogma utáni, Hollywood felé kacsingató tematika és technológia, musical és melodráma elegye, Trier egyik legnaturalisztikusabb alkotása. A történet szerint, a hazáját elhagyó naiv, ugyanakkor szeretetreméltó özvegy (Björk nagyszerű alakÃtása), acélgyári munkásként kÃvánja elÅ‘teremteni fia számára a szemműtéthez szükséges pénzt. A betegség örökletes. Az anya egyre inkább csak a sötétségben tapogatózik. De mindenáron küzd, hogy gyermeke elkerülhesse azt, amit Å‘ már nem tud. Az idÅ‘ lerövidül, és a homályban tapogatózva elkezdÅ‘dik a visszaszámlálás. A szürreálissá fokozódó embertelen munkában a gépek zaja teremti meg a Björk képzeletében kibomló dalok zenei alapját.
A Táncos a sötétben a rendezÅ‘ AranyszÃv-trilógiájának befejezÅ‘ darabja, amely lezárja az elÅ‘zÅ‘ két darabban – Hullámtörés, Idióták – megismert tematikát, a nÅ‘i mártÃromságot középpontba állÃtó, a társadalom, az intézmények és a fanatikusan jó egyén feloldhatatlan ellentétének bemutatását. "Most megértem a halálraÃtélt utolsó cigarettáját, utolsó pohár rumját. Sose tudtam fölfogni, hogyan fogadhatja el ezt a nyomorúságos ajándékot. Pedig mennyi öröm van benne! Azt hiszik, az az ember bátor, mert mosolyog. Pedig azért mosolyog, mert rumját kortyolja. Akik látják, nem tudják, hogy az Å‘ távlatai már egészen mások, és hogy ez az pohárka rum emberi életté tette ezt az utolsó órát." (Antoine de Saint-Exupery)
| Hozzászólások
|
party hírek, információk | Hiba a kérésben MySQL hibaüzenet: Illegal mix of collations (utf8mb3_general_ci,IMPLICIT) and (utf8mb4_general_ci,COERCIBLE) for operation '=' |
|